تمرکز شش ساعتی

Focus-on-work-تمرکز

هر چند قصد دارم از تمرکز شش ساعتی صحبت کنم اما بیایید با دو ساعت تمرکز شروع کنیم منظورم متمرکز شدن روی یک کار حداقل برای دو ساعت پیوسته در روز است که باعث می‌شود خیلی راحت به اهدافمان برسیم. بهتر است بدانید برخی از نویسنده‌ها فقط با روزی دو ساعت متمرکز نوشتن تبدیل به نویسنده‌های بزرگی شده‌اند زیرا در آن دو ساعت فقط و فقط به نوشتن می‌پرداختند نه کار دیگری.

اول باید در مورد تمرکز به معنای واحدی برسیم برای روشن شدن منظور از متمرکز شدن با مثالی از خود شروع می‌کنم. تمرکز روی یک کار برای من یعنی: در آن چند ساعت آفلاین باشم، موبایل (یک وسیله حواس پرتی) دور از دسترس من باشد، در یک اتاق مخصوص برای انجام کارهایم بمانم و کسی هم در آن چند ساعت اجازه داخل شدن نداشته باشد و اینکه وسط کار به یاد کارهای بی ربط مثلا شستن ظرف‌ها و لباس‌ها و یا تمیز کردن کشوی خنزر پنزرها نباشم؛ در کل حواسم شش دانگ به کارم باشد؛ اینجاست که هر چه دقایق می‌گذرند اتفاق‌های خوبی برای من میافتد؛ خلاقیتم بالا می‌رود و ایده های ناب کم کم در ذهنم شکل می‌گیرند.

بهتر است این کار را در ساعات ابتدایی روز انجام بدهید زیرا هم ذهن آزادتری نسبت به ساعات دیگر روز دارید و هم از حواس‌پرتی‌های بیرونی تا ساعاتی از صبح در امان هستید. اگر هایلایت روتین صبحگاهی مرا در اینستاگرام دیده باشید متوجه میشوید که از ساعت ۷٫۳۰ تا ۹٫۳۰ صبح را به تمرکز دو ساعته، روی مهمترین کارم اختصاص داده‌ام.

بعد از اینکه روزانه دو ساعت بر روی مهمترین کار زندگی‌تان تمرکز کردید و این کار برایتان تبدیل به یک عادت شد خبر خوب این است که می‌شود این کار را به اوج بهره‌وری خودش برسانیم طوری که کمتر کسی آن را انجام می‌دهد و انجام آن شما را نسبت به رقبای خود متمایز می‌سازد کاری که باید انجام دهید این است که: فقط هفته‌ای یک روز را به جای دو ساعت، شش ساعت بی وقفه به انجام کار مهم خود بپردازید؛ با این کار به نقطه اوج این عادت روزانه خواهید رسید؛ دقت کنید در این شش ساعت طبق موارد بالا تمام وقت روی کار خود متمرکز شوید. یادتان باشد هدف تمرکز روی کار و رسیدن به لایه های عمیق و پیدا کردن زیر و بم کارمان است؛ همچنین رسیدن به جایی که فقط با گذاشتن زمان‌های طولانی در یک روز می‌توان به آن دست یافت؛ جایی که هر کسی به دلیل کمبود وقت و عدم تمرکز وارد نشده است و کلید آن دست کسانی هست که برای رسیدن به هدفشان حاضر هستند شش ساعت ناقابل در هفته روی یک کار مهم به صورت پیوسته متمرکز شوند.

بار اولی که من این کار را انجام دادم شش ساعت تمام برای نوشتن کتاب جدیدم وقت گذاشتم فارق از چاپ شدن یا نشدن آن، خوب از آب در آمدن و یا نیامدن آن و برای خود نوشتن یا برای دیگران نوشتن، بدون فکر کردن به این موارد فقط و فقط روی کارم متمرکز شدم و شش ساعت تمام بی‌وقفه نوشتم. آن روز وارد لایه‌های عمیقی از ذهن خود شدم که هرگز به آنها نرسیده بودم و احساس کردم به گنجی دست یافته‌ام که تا امروز آن را داشتم ولی از آن استفاده نمی‌کردم؛ گنجی که فقط با شش ساعت کار می‌توانستم از آن برداشت کنم و نه کمتر؛ به همین خاطر از همان روز تصمیم گرفتم هر هفته یک سکه از گنج درونم برداشت کنم و خود را ثروتمند سازم.

شما هم می‌توانید از امروز روزی دو ساعت پیوسته و متمرکز، به کاری که برایتان مهم است بپردازید و نتایج خوب آن را ببینید و همچنین هفته‌ای یک بار شش ساعت بی وقفه برایش وقت بگذارید آن زمان خواهید دید که به نکات و موارد بی‌نظیری خواهید رسید؛ نکاتی که سال‌ها کار و تلاش پراکنده و بدون تمرکز شما را نخواهد رساند؛ امیدوارم همین امروز این موضوع را تست کنید تا متوجه عمق حرف‌هایم بشوید و از تجربه خود برای من بنویسید.

به اشتراک بگذارید
پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *